Предметом вивчення  навчальної дисципліни є закономірності взаємодії елементів природних екологічних систем та соціоекосистем від глобального до локального рівнів.

Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна тісно пов’язана з безпекою життєдіяльності та охороною праці, філософією, етикою й естетикою, соціологією, політологією, конституційним й господарським правом. Вона є базовою для вивчення у подальшому такої дисциплін, як екологічне право.

Метою викладання навчальної дисципліни «Екологія та безпека людини» є виявлення та аналіз закономірностей взаємодії суспільства та окремої особистості з навколишнім природним середовищем з метою забезпечення раціонального природокористування; надання комплексу еколого-економічних знань, формування умінь та навичок з екологічної орієнтації, ефективного впровадження природоохоронних заходів.

 Основними завданнями вивчення дисципліни «Екологія та безпека людини» є

–                                вивчення теоретичних основ екології, ролі екологічної сфери в структурі господарства та її взаємозв’язок з матеріальним виробництвом і невиробничою сферою;

–                                аналіз еколого-економічних проблем використання та охорони природних ресурсів, основ управління, контролю та господарського механізму природокористування;

–                                вивчення соціологічних проблем урбанізації та охорони здоров’я, методологічних підходів до управління природокористуванням. 

Самостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Тому, з метою підвищення якості підготовки фахівців навчальним планом передбачено самостійну роботу студентів під час вивчення матеріалу курсу.

Самостійна робота студента забезпечується системою навчально-методичних засобів, передбачених для вивчення даної навчальної дисципліни: підручник, навчальні та методичні посібники, конспект лекцій викладача, практикум тощо. У зв’язку з відсутністю окремого підручника і належної літератури з питань екології та природокористування, студенту рекомендується більше приділяти увагу періодичним виданням та матеріалам науково-практичних конференцій, а також використовувати видання попередніх років.

Самостійне вивчення дисципліни «Екологія та безпека людини» необхідно проводити системно, використовуючи базові знання з соціально-гуманітарних, управлінських та економічних дисциплін. При вивченні дисципліни необхідно використовувати апробовані наукові методи та прийоми пізнання: від простого до складного, від загального до особливого, методи аналізу та синтезу, наукової абстракції. Необхідно враховувати й індивідуальний підхід студента до самостійного вивчення дисципліни. Орієнтиром при такому підході можуть служити контрольні питання по кожній темі і література, що рекомендується.

Основними формами самостійної роботи студента над вивченням дисципліни є:

1.                  Вивчення окремих питань тем тематичного плану за рекомендованими навчальними посібниками.

2.                  Написання рефератів під час самостійної позаурочної роботи.

3.                  Підготовка до практичних аудиторних робіт, виконання домашніх практичних робіт.

4.                  Підготовка до контрольних робіт та до тестування.

Метою самостійного вивчення дисципліни є засвоєння студентами навчального матеріалу за окремими темами дисципліни, що виносяться на ці заняття.

При підготовці до семінарських занять потрібно перед усім прочитати конспект лекцій із відповідних тем, вивчати понятійний апарат та досягнути предметну логіку навчального матеріалу. Доцільно скористатися методичними порадами до відповідної теми і літературними джерелами, рекомендованими з кожної теми.




Мета курсу: отримання  нових знань та умінь з правових і організаційних питань охорони праці, з питань гігієни праці, виробничої санітарії, техніки безпеки та пожежної безпеки, а також активної позиції щодо практичної реалізації принципу пріоритетності охорони життя та здоров'я працівників.