Структура за темами
- Загальне
Загальне
ПРОГРАМА ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ
З СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЇ ГЕОГРАФІЇ УКРАЇНИ
для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти
ПРОВІДНА МЕТА КУРСУ:
сформувати знання про економіко-географічне положення України, природно-ресурсний потенціал розвитку її господарства і життєдіяльності населення, сучасні проблеми і перспективи народонаселення, розвиток та розміщення провідних галузей та міжгалузевих комплексів, а також великих її регіонів.
Зазначена мета передбачає реалізацію таких завдань:
- сформувати в учнів поняття й базові знання про суспільну географію та особливості розвитку сучасного господарства в Україні і світі;
- ознайомити із структурою світового господарства та її відображенням в економіці України, найважливішими глобальними проблемами людства;
- навчити виявляти та аналізувати економічні, соціальні й екологічні процеси та явища на глобальному, регіональному і локальному рівнях;
- заохочувати в учнів самостійну навчальну діяльність шляхом пошуку та опрацювання географічної і статистичної інформації з різних джерел.
Важливим принципом побудови змісту географії у 9 класі є інтеграція, яка реалізується через поєднання суспільно- географічних складових під час вивчення особливостей розвитку та розміщення господарства у світі, Україні та своєму регіоні.
- КІЛЬКІСТЬ, РОЗМІЩЕННЯ, СТАТЕВА І ВІКОВА СТРУКТУРИ НАСЕЛЕННЯ, НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ
КІЛЬКІСТЬ, РОЗМІЩЕННЯ, СТАТЕВА І ВІКОВА СТРУКТУРИ НАСЕЛЕННЯ, НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ
Учень
визначає: суттєві ознаки понять “природний рух населення”, “механічний рух населення”, “природний приріст”, “депопуляція”, “еміграція”, “імміграція”,особливості національного складу населення;
називає: кількість населення в Україні,етнографічні групи українців та національні меншини;
пояснює: причини нерівномірного розміщення населення; причини депопуляції населення,причини строкатого національного складу населення України; причини виникнення діаспор;
характеризує: статево-вікову структуру населення, її наслідки; будує та аналізує: графіки зміни кількості населення.
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- СИСТЕМА РОЗСЕЛЕННЯ НАСЕЛЕННЯ
СИСТЕМА РОЗСЕЛЕННЯ НАСЕЛЕННЯ
Учень
визначає: суттєві ознаки понять: “місто”, “село”, “урбанізація”, “агломерація”, “система розселення”;
визначає: функції міст; пояснює: причини змін у системі розселення;
наводить приклади: областей України з різним рівнем урбанізації;
оцінює: соціальні проблеми в сільській місцевості.
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ТРУДОВІ РЕСУРСИ ТА ЗАЙНЯТІСТЬ НАСЕЛЕННЯ
ТРУДОВІ РЕСУРСИ ТА ЗАЙНЯТІСТЬ НАСЕЛЕННЯ
Учень
розрізняє: поняття “трудові ресурси”, “економічно активне населення”;
характеризує: забезпеченість трудовими ресурсами різних областей України, їхній якісний склад;
пояснює: причини неповної зайнятості трудових ресурсів, зміни в структурі зайнятості;
оцінює: значення високого рівня професійної компетентності трудових ресурсів для подальшого господарського розвитку держави.
- ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГОСПОДАРСТВА, ПРОМИСЛОВІСТЬ
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГОСПОДАРСТВА, ПРОМИСЛОВІСТЬ
Учень
визначає: суттєві ознаки понять “господарство”, “галузь”, “інфраструктура”, суттєві ознаки понять “внутрішній національний продукт”, “національний доход”;
називає: галузі виробничої й невиробничої сфери; риси ринкової системи господарювання; типи підприємств за формами власності, що формуються в Україні, цілі й завдання сталого розвитку;
характеризує: особливості територіальної структури господарства;
пояснює: зміни в господарському комплексі України за роки незалежності
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО
СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО
Учень
визначає: структуру сільського господарства та особливості сільськогосподарського виробництва;
характеризує: рослинництво і тваринництво;
складає: схему міжгалузевих зв’язків у сільському господарстві;
наводить конкретні приклади: змін, що відбуваються в сільському господарстві;
аналізує: статистичні дані щодо сільськогосподарського виробництва;
оцінює: проблеми, що відбуваються в сільському господарстві.
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ТРАНСПОРТ
ТРАНСПОРТ
Учень
визначає: суттєві ознаки понять “транспортний вузол”, “вантажообіг”, “пасажирообіг”;
називає: види транспорту;
характеризує: техніко-економічні особливості різних видів транспорту;
висловлює судження: про проблеми і перспективи розвитку окремих видів транспорту;
оцінює: роль української транспортної системи в здійсненні міжнародних перевезень.
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- СОЦІАЛЬНА СФЕРА
СОЦІАЛЬНА СФЕРА
Учень
називає: складові соціальної сфери;
характеризує: рівень розвитку окремих галузей та їх проблеми;
порівнює: рівень розвитку соціальної сфери в Україні та в інших країнах;
оцінює: вплив соціальної сфери на ефективність національної економіки та задоволення духовних і соціальних потреб населення.
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ХАРАКТЕРИСТИКА ЕКОНОМІЧНИХ РАЙОНІВ УКРАЇНИ
ХАРАКТЕРИСТИКА ЕКОНОМІЧНИХ РАЙОНІВ УКРАЇНИ
Учень
визначає: суттєві ознаки поняття “економічний район”;
називає: економічні райони; застосовує: типовий план при складанні характеристики економічних районів;
порівнює: економічні райони за їх спеціалізацією;
аналізує: проблеми і перспективи розвитку свого економічного району;
висловлює судження: про причини і наслідки господарських відмінностей різних територій України.визначає: суттєві ознаки понять “природний рух населення”, “механічний рух населення”, “природний приріст”, “депопуляція”, “еміграція”, “імміграція”,особливості національного складу населення;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ