Структура за темами
- Загальне
Загальне
ПРОГРАМА ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ
З ФІЗИЧНОЇ ГЕОГРАФІЇ УКРАЇНИ
для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти
ПРОВІДНА МЕТА КУРСУ:
сформувати в учнів знання та уявлення про Україну як цілісну країну, в якій відбуваються різноманітні глобальні та регіональні природні, суспільно-географічні та екологічні процеси; ознайомити з різноманіттям природних компонентів та їх взаємодією при утворенні природно-територіальних комплексів, можливістю їх раціонального використання в господарській діяльності людини, охорони природних ресурсів
- ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО УКРАЇНУ
ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО УКРАЇНУ
Знаннєвий компонет
Ціннісний компонент називає істотні ознаки політичної карти, складники державної території; пояснює відміність між поняттями "країна", "держава", "залежна територія"; адміністративно-територіальні одиниці України;
пояснює особливості сучасного адміністративно-територіального устрою України; наводить приклади різних адміністративно- територіальних одиниць за географічним положенням на карті України;
обґрунтовує вплив значення географічного положення України в Європі та світі на економічні та політичні процеси в середині держави; оцінює політико-географічне положення держав та географічне положення України, значення знань про адміністративно- територіальний устрій держави; робить висновки про місце свого населеного пункту в контексті сучасних територіальних змін;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ТЕКТОНІКА, ГЕОЛОГІЯ, РЕЛЬЄФ, КОРИСНІ КОПАЛИНИ
ТЕКТОНІКА, ГЕОЛОГІЯ, РЕЛЬЄФ, КОРИСНІ КОПАЛИНИ
Знанєвий компонент
Ціннісний компонент називає форми земної поверхні; наводить приклади корисних копалин щодо їх використання; формулює визначення понять «платформа», «щит», «плита», «область складчастості»;
обґрунтовує необхідність раціонального використання природних ресурсів; оцінює вплив людини на рельєф, наслідки видобування корисних копалин та необхідність охорони надр; встановлює взаємозв'язки між рельєфом, тектонічними структурами, корисними копалинами, геологічною будовою території;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- КЛІМАТИЧНІ УМОВИ ТА РЕСУРСИ УКРАЇНИ
КЛІМАТИЧНІ УМОВИ ТА РЕСУРСИ УКРАЇНИ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент називає основні кліматотвірні чинники, кліматичні показники, типи клімату; наводить приклади небезпечних погодних явищ та їх наслідків; формулює поняття «погода», «клімат», «атмосферний фронт», «циклон», «антициклон»; пояснює дію кліматотвірних чинників;
робить висновки про значення прогнозу погоди для життєдіяльності людей; оцінює можливість використання кліматичних ресурсів у різних сферах господарської діяльності в Україні та у побуті; ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ПОВЕРХНЕВІ ВОДИ ТА ВОДНІ РЕСУРСИ
ПОВЕРХНЕВІ ВОДИ ТА ВОДНІ РЕСУРСИ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент називає складові частини вод суходолу в межах України; формулює визначення понять «річка», «озеро», «болото», «підземні води», «водосховище», «канал», «меандри», «тераси», «водний режим», «річковий стік», «витрата води», «водні ресурси», «твердий стік», «падіння річки», «похил річки»; пояснює особливості живлення та водного режиму річок, озер;
усвідомлює необхідність охорони водних ресурсів України; оцінює наявні водні ресурси своєї місцевості;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ҐРУНТИ, РОСЛИННИЙ ПОКРИВ, ТВАРИННИЙ СВІТ УКРАЇНИ
ҐРУНТИ, РОСЛИННИЙ ПОКРИВ, ТВАРИННИЙ СВІТ УКРАЇНИ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент називає основні чинники ґрунтоутворення та типи ґрунтів; пояснює умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів;
робить висновки щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах; визначає вплив родючості ґрунтів на сільськогосподарську діяльність; оцінює заходи з підвищення родючості та охорони ґрунтів;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ЛАНДШАФТИ УКРАЇНИ
ЛАНДШАФТИ УКРАЇНИ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент називає чинники формування природних ландшафтів, природні країни, природні зони; пояснює на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті;
прогнозує наслідки впливу господарської діяльності людини на природні особливості ландшафтів; висловлює судження про природно- ресурсний потенціал природних комплексів;
- ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ РІВНИН УКРАЇНИ
ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ РІВНИН УКРАЇНИ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент називає природні зони рівнинної території України; визначає фізико-географічне положення; складає коротку фізико-географічну характеристику;
робить висновки про значення природних комплексів для життєдіяльності людей; оцінює можливість використання природних ресурсів у різних сферах господарської діяльності; ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ГІРСЬКІ ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ УКРАЇНИ
ГІРСЬКІ ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ УКРАЇНИ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент називає особливості географічного положення гірських природних комплексів; складає характеристику природних умов та природних ресурсів;
називає чинники формування висотної поясності;
удосконалює практичні навички роботи з тематичними картами,
встановлює причинно-наслідкові зв’язки між подіями та явищами в природному комплексі;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ МОРІВ УКРАЇНИ
ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ МОРІВ УКРАЇНИ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент визначає особливості розташування, розміри, основні гідрографічні характеристики, природно-ресурсний потенціал Чорного та Азовського морів; акцентує увагу на екологічні проблеми Азово-Чорноморського басейну;
отримує навички роботи з тематичними картами, аналізує та робить експертну оцінку природно-ресурсного потенціалу Азово-Чорноморського басейну, формує екологічне мислення;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ГЕОЕКОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ
ГЕОЕКОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент систематизує знання про основні забруднювачи навколишньогол середовища, формулює поняття геоєкологічна ситуація, знайомиться с картою геоекологічної ситуації в Україні;
вчиться аналізувати тематичну карту, набуває практичних навиків роботи з контурними
оцінює негативний вплив екологічної ситуації на здоров’я населення;
ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ
- ВИКОРИСТАННЯ Й ОХОРОНА ПРИРОДНИХ УМОВ І РЕСУРСІВ
ВИКОРИСТАННЯ Й ОХОРОНА ПРИРОДНИХ УМОВ І РЕСУРСІВ
Знаннєвий компонент
Ціннісний компонент називає складники природно-ресурсного потенціалу України, види забруднень довкілля; наводить приклади об’єктів природно- заповідного фонду України; пояснює сутність понять «екологічна ситуація», «моніторинг навколишнього середовища», «заповідник», «національний парк»;
оцінює переваги створення національної екологічної мережі, наслідки використання й охорони природних умов та природних ресурсів України; усвідомлює необхідність ініціативи створення розгалуженої системи природозаповідних територій; ВІРТУАЛЬНІ ВПРАВИ